ترجمه های آماده با 80 درصد تخفیف

دانلود مقالات ترجمه شده در زمینه روانشناسی و علوم تربیتی-ترجمه ارزان و آماده در زمینه علوم ترببیتی و روانشناسی

Work-Psychology-2yoixrk2uzpt9ojf1ov6ru

Work-Psychology-2yoixrk2uzpt9ojf1ov6ru

سلام  دوستان گرامی

در این قسمت میتوانید اگر مقاله ای نیاز دارید همراه با ترجمه ان تهییه فرمایید

بانک مقالات ما به هدف راحتی شما عزیزان در تهیه و خواندن مقالات مورد نیاز و ترجمه شده ایجاد شده است

متن انگلیسی هر مقاله و ترجمه فارسی آن  تقدیم شما میشود . با پرداخت وجه مقاله آماده و دریافت لینک آن میتوانید ترجمه را با قیمتی بسیار پایین  دانلود بفرمایید .

نکته اینکه شما این ترجمه ها را با  تخفیف 80 درصدی دریافت میکنید .اگر همین مقاله ها را بخواهید ترجمه کنید باید 80 درصد بیشتر از این مبلغ و حق الزحمه پرداخت فرمایید . 

پیروز باشید

تیم ترجمه و آموزش زبان نسیم

 مقالات روانشناسی و علوم تربیتی 

مقاله انگلیسی در زمینه علوم تربیتی

Competence-Based Vocational Education and Training (VET): theCases of England and France in a European Perspective

عنوان مقاله به فارسی :

نظام آموزش و پرورش حرفه گرا بر پایه شایستگی (  VET  ):در مورد  کشور انگلیس و فرانسه از منظری اروپایی

دانلود فایل انگلیسی این مقاله

 اصل انگلیسی مقاله

چکیده

این مقاله به بررسی مفهوم “شایستگی” در نظام  اموزش و پرورش حرفه گرا بر پایه شایستگی(  VET  ) در فرانسه و انگلستان میپردازد. در حالی که هر دو کشور رویکردی ‘، شایستگی مدار “را توسعه داده اند، اما با وجود  اصطلاحات مشابه برای این اموزش معانی منحصر به فرد هر کشور وجود دارد ، که از ساختارهای نهادی کشو  و فرآیندهای کاری  این دو کشور ریشه میگیرد . یکی از  تفاوت های مشخص و کلیدی این دو  دانش محوری بودن   در فرانسه و مهارت محوری  در انگلستان میباشد

شایستگی  از دید  فرانسوی ها چند بعدی است  و متکی  به ادغام دانش عملی و نظری ، و نیز ویژگی های فردی و اجتماعی در یک زمینه شغلی  گسترده تعریف شده ، میباشد . در مقابل، از دید  انگلسیسی ها ، شایستگی اشاره به اجرای   تکه به تکه و قسمت به قسمت  و با دقت  کار و شغل با حداقل دانش زیر بنایی تعریف شده است.

بنابرین در حالی که در نظام اموزش و پرورش حرفه گرا بر پایه شایستگی انگلیس (  VET  )  “شایستگی” به استخدام حرفه گرا اشاره دارد انچه که میتواند برای فرد نسبتا  غیر ماهر  رخ دهد  . در فرانسه توسعه چند بعدی افرد به عنوان یک شهروند و همچنین به عنوان یک کارمند را با هم در بر میگیرد .

خرید این مقاله به همراه ترجمه ان از طریق زیر

 عنوان مقاله انگلیسی

A Revision of Bloom’s Taxonomy: An Overview

 by David R. Krathwohl

عنوان فارسی

بازنگری طبقه بندی بلوم

دانلود فایل انگلیسی

A Revision of Bloom’s Taxonomy

ترجمه چند خط اول این متن

بررسی اجمالی طبقه بندی

  طبقه بندی اهداف آموزشی ،  چارچوبی است   برای  درجه بندی   وضعیت    آنچه   انتظار داریم  یا قصد داریم  دانش آموزان  در  نتیجه  اموزش  یاد بگیرند . این چارچوب   به عنوان وسیله ای برای   تسهیل تبادل آزمون در  دانشکده  ها و  دانشگاه های مختلف مورد استفاده میباشد و  بانکی  از ازمون ها پدید میاورد  ،  ازمون هایی که  یک  هدف آموزشی را بسنجند . ابتدا بنیامین اس. بلوم،   مدیر و دانشیار هیئت امتحانات   دانشگاه شیکاگو، این ایده   را مطرح کرد ، او  این  ایده را  به امید اینکه   باعث شود  آماده سازی سالانه امتحانات جامع هزینه و زمانش کاهش یابد در سر داشت   . او برای دستیابی به هدف خود ،  ازداوطبلان و  یک گروه از  متخصصان  در سراسر ایالات متحده بهره برد ، بسیاری از آنها نیز بارها و بارها  با مشکل مشابه مواجه شده  بودند . این گروه حدود دو  بار   در سال از سال  1949با هم ملاقات کردند   تا  پیشرفتشان را برسی کنند و  برخی قسمت های  کارشان را تجدید نظر کنند ، و برای گام های بعدی   برنامه ریزی کنند . پیش نویس نهایی  انها در سال 1956 تحت عنوان طبقه بندی   اهداف آموزشی منتشر شد   با عنوان دقیق :  جزوه طبقه بندی اهداف اموزشی : با دامنه شناختی (بلوم،فارست،انگلهرت ، هیل، و کرت وول، 1956).

برای دانلود ترجمه این مقاله از زیر اقدام نمایید

دانلود مقاله  روانشناسی با عنوان انگیسی

Self- Compassion and Clinical Interventions

عنوان ترجمه شده این متن

مهربانی با خود و مداخلات بالینی و کلینیکی

دانلود رایگان فایل انگلیسی

Self- Compassion and Clinical Interventions

بخشی از متن ترجمه شده

مهربانی با خود و مداخلات بالینی و کلینیکی

  شواهد نشان  دهنده این هستند که  مهربانی و شفقت نسب به خود  یک فرآیند مهم برای  بهبود  روانی  میباشد .    افزایش  مهربانی با خود  ،به عنوان  یک مکانیسم کلیدی   جهت  مداخلات مبتنی بر توجه آگاهانه به حال  مثل تمرکز حواس مبتنی بر شناخت درمانی  (MBCT)  و توجه آگاهانه به حال  برای کاهش   استرس  (MBSR میباشد (. بائر، 2010). جان کبات  زین (1991) MBSR  را  در  اواخر دهه  1970  توسعه  دادند ، و این روش یکی از  رایج ترین برنامه های   مداخله درمانی   در سراسر جهان میباشد ، شیوه   MBSR  یا توجه آگاهانه به حال  برای کاهش   استرس برنامه ای با  یادگیری تجربی است که شامل جلسات هفتگی و گروهی  میشود ، این روش را باید در خانه  به طور منظم تمرین کرد ، و یک برنامه آموزشی  اصلی  از شیوه های تمرکز حواس رسمی و غیر رسمی  میباشد   . این برنامه  اصلی   بعدا به برنامه   توجه به زمان حال برای مطابقت  و  جلوگیری از برگشت افسردگی گنجانیده شده  است (سگال و همکاران 2002،)، و  آموزش های   روانی  بیشتر  و  تمرین های  منحصر به فرد  افسردگی نیز در این برنامه  قرار دارند . تجزیه و تحلیل های زیاد   نشان می دهند که روش  MBSR و MBCT  باعث  نتایج بهبود یافته  شرکت کنندگان در مواجهه  با انواع عوامل استرس زا و مشکلات بهداشتی  میشوند (گروسمن، نیمان، اشمیت، و والاچ ( 2004).

تحقیقات شاپیرو، آستین، بیشاپ ، و کوردوا (2005)   مشخص کرد   که متخصصان مراقبت های بهداشتی که از   یک برنامه MBSR بهره بردند  در مقایسه با  گروه  کنترل که از این برنامه استفاده نکردند  به طور قابل توجهی  نسبت خود مهربان تر شدند  و   سطح استرس گزارش شده انها بسیار کمتر بود   . آنها همچنین دریافتند که افزایش مهربانی  با خود  باعث  کاهش  تنش  های  مرتبط با برنامه  ها میشود . به طور مشابه،  کویکن و همکاران در سال  (2010)   به مقایسه  اثر داروهای ضد افسردگی و برنامه توجه به زمتن حال  یا (  MBCT) بر برگشت   علائم افسردگی  پرداختند آنها  دریافتند که افزایش استفاده از برنامه های   توجه به زمان حال   و مهربانی با خود توسط فرد  با  MBCT و نشانه های افسردگی  در طول   15- ماه  ارتباط دارد.  همچنین انها پی بردند  که  MBCT  باعث کاهش   واکنش شناختی (به عنوان مثال، تمایل به واکنش نشان  دادن به احساسات غم انگیز با  حالت های   افسردگی فکری ) و برگشت  افسردگی میشود  ، و افزایش مهربانی با  خود (نه قط  توجه به زمان حال ) باعث این  ارتباط میشود .

برای دانلود ترجمه این مقاله از زیر اقدام نمایید

مقاله در زمینه روانشناسی به عنوان

Suicide and Counseling for Suicidality

عنوان فارسی مقاله

خودکشی و مشاوره خودکشی

دانلود فایل انگلیسی مقاله در زیر

KHOD KOSHI

بخشی از ترجمه فارسی این متن

خودکشی و مشاوره خودکشی

مشاوره به یک شخص که مشاوران ان را در خطر خودکشی میدانند در نظر یک کار بسیار چالش برانگیز است. روش مشاوره  برای بحث مناسب هستند ، تعدادی از مطالعات مداخله ای وجود دارند  که یک نتیجه مثبت برای درمان پیشگیرانه خودکشی را نشان می دهد (.لین هان 2008). در حالی که در بسیاری از مباحث دیگر مخاطرات مشاوره در مورد درمان مطلوب را نشان میدهند و عمدتا اقتصادی هستند،: مانند ویژگی های مداخلات کوتاه مدت یا بلند مدت، مخاطرات در مشاوره خودکشی قابل ملاحظه -از دست دادن احتمالی زندگی یک انسان هستند. سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که خودکشی مشکلی در بسیاری از کشورها است. ، علاوه بر این چندین بار ، تعداد خودکشی فزونی  گرفته و باید (0-20 برابر شده باشد ) و باید به برآورد تعداد خودکشی ضرب شود، با اسین حال تنها بخشی از تعداد زیادی از مردم خودکشی را، حداقل یک بار انجام داده اند . با توجه به چالش و گرایش اشخاص به مشاوره که تمایل به خودکشی دارند، به دنبال پیشرفت برخی از مفروضات فعلی و گسترده در مورد خودکشی و درمان خودکشی این امر یعنی مشاوره  ضروری است.

همچنین پرسیدن دو سوال اصلی بسیار مناسب است ، یعنی، چگونگی درک خودکشی و چگونی درمان و مشاوره دادن به فردی که قصد خودکشی دارد.

عمل هدف گرا ، به طور گسترده در این کتاب مورد توجه قرار میگیرد، برای ما یک چشم اندازفراهم میشود  که آن می تواندما را از فرضیات گسترده در مورد خودکشی و درمان آن فراترببرد. در جای دیگر، ما یک مفهوم از موارد خودکشی برمی شمریم و پیشنهادات  بر اساس چگونه درمان خودکشی می توان توسعه بیابد. در فصل حاضر یکی دیگر از نوشته های مهم  در زمینه تدوین آگاهانه رویکرد تئوری عمل به مشاوره و درمان از مراجعه کنندگان تجربه افکار خودکشی و هدف آنها   است.

برای دانلود ترجمه این مقاله از زیر اقدام نمایید

 

عنوان مقاله به انگلیسی

Writing Disabilities and Reading Disabilities
in Elementary School Students: Rates of Co-Occurrence and Cognitive Burden

عنوان فارسی

ناتوانایی های مربوط به خواندن و نوشتن در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی: میزان وقوع و بار  ادراکی آن

برای دانلود رایگان فایل انگلیسی این مقاله از زیر اقدام کنید

Writing Disabilities and Reading Disabilities

در زیر ترجمه چکیده این مقاله را می آوریم
چکیده :
این پژوهش برای تعیین میزان وقوع ناتوانایی های خوانشی (RDS) در بین دانش آموزان پایه ی اول تا چهارم ابتدایی که دچار ناتوانایی نوشتاری (WD) بودند و همچنین برای بار ادراکی ناشی از  RD و WD ، به انجام رسید . نمونه ها شامل 137 دانش آموز مقطع اول ابتدایی از یک مدرسه بودند که بر مبنای تست های تحصیلی Wechsler در سه گروه مجزا قرار می گرفتند . گروه اول متشکل از 83 نفر بود و در مجموعه ای قرار می گرفت که شامل دانش آموزان عادی ( TD) بود, گروه دوم متشکل از 38 دانش آموز بود که فقط دارای مشکل نوشتاری (WD) بودند و گروه سوم شامل 16 دانش آموز می شد که هم مشکل نوشتاری و هم مشکل خوانشی داشتند .(RD+WD) نتایج این تست ها نشان داد که میزان ناتوانایی های خوانشی و نوشتاری با بالا رفتن مقطع تحصیلی افزایش می یابد که دامنه ی این افزایش از 30 درصد در مقطع اول به 47 درصد در مقطع چهارم بسط پیدا می کند . این افزایش توام با عدم ثبات اعضای گروه در هر سه گروه مشاهده شد . تعداد دانش آموزانی که هم در نوشتن و هم در خواندن دارای مشکل بودند به طور نسبی در طول 4 سال ثابت باقی ماند که از این بین 50 درصد از دانش آموزان مقطع اول که هم دارای مشکلات خوانداری و هم نوشتاری بودند این نتیجه گیری را در طول چهار سال مشخص کردند . بار ادراکی گروهی که دارای ناتوانایی های خواندن و نوشتن بودند در خلال چهار سال و در زمینه ی زبان و  ناکارآمدی های اجرایی افزایش یافت. این پژوهش در راستای استفاده از راهکارهای نظارتی پیشرفت در زمینه ی خواندن و نوشتن در مقاطع اولیه ، اشاره ای نیز بر اهمیت ارزیابی های ادراکی برای دانش آموزانی دارد که در زمینه ی خواندن و نوشتن دچار مشکل هستند .
پیشرفت در زمینه ی خواندن و نوشتن از همان سال های اولیه ی دبستان شروع و حتی می تواند در کل ادوار تحصیلی تا زمان بزرگ سالی ادامه یابد . به نظر می رسد که مهارت های خواندن و نوشتن به طور پیوسته در سنین کودکی نمو پیدا می کند ، زیرا یافته هایی وجود دارد که نشان گر این ارتباط است . به طور اخص میتوان گفت که وجود داده ها برای فهم ناتوانی ها و مشکلات در هر دو حوزه و همچنین بار ادراک عصبی که می تواند با ناتوانایی های نوشتاری (WD) و خوانشی (RD) مرتبط باشد ، لازم و ضروری ست . این پژوهش مسایل کلیدی میزان وقوع RD و WD در دانش آموزان دوره ی ابتدایی به مدت بیش از چهار سال را نشان داده و بار ادراک عصبی را در بین دانش آموزانی که دارای این دو نوع ناتوانایی هستند را مورد مقایسه قرار می دهد . در ذیل همین مطلب ما شرح مختصری از هر کدام از این دو حوزه یعنی  حوزه های RD و WD را قرار داده ایم  و در آن به چگونگی ارتباط بین خواندن و نوشتن و هم چنین به چگونگی آشکار شدن مشکلات یادگیری در زمینه ی خواندن و نوشتن پرداخته ایم                                                                 .

برای دریافت و خرید ترجمه کامل این مقاله از زیر اقدام کنید

 هم چنین برای ترجمه مقاله خود و ارسال ان برای برآورد قیمت و زمان ترجمه آن  اینجا کلیک کنید 

درباره نویسنده

تیم ترجمه و آموزش زبان نسیم متشکل از مترجمان و مدرسان مجرب زبان در خدمت شماست برای ترجمه و آموزش زبان

پاسخ دهید